Strona startowa Domowego Ko禼io砤 Strona startowa Ruchu iat硂-痽cie
  
     
  Strona g艂贸wna    Aktualno艣ci    Rekolekcje    Za艂o偶yciel    Formacja    List DK    Galeria    Dom na Jagiello艅skiej  
  Diakonia    Linki    Wzajemna pomoc    Z 偶ycia Ruchu    W Ko艣ciele i 艣wiecie  
List DK
Powr髏 do listy
List體 DK
 
Artyku硑:
List`102: IX-XI 2006
  • S艂owo Moderatora Krajowego   Ks. Jan Mikulski

  • Ewangelizacja   konspekt II

  • Pilotowanie nowych kr臋g贸w   konspekt III

  • Deuterokatechumenat   konspekt IV

  • "Post臋pujcie jak dzieci 艣wiat艂o艣ci" (Ef 5,8)   Ks. Jan Mikulski

  • 艢wiatowe Spotkania Rodzin   redakcja

  • Ewangelia, rozwody, zwi膮zki niesakramentalne (II)   o. Wojciech Nowak SJ

  • V 艢wiatowe Spotkanie Rodzin, Walencja 2006   Agnieszka i Tomasz Talaga

  • Wychowawcze alternatywy, Niepokala艅ski charyzmat wychowania   S. Wawrzyna Chwedoruk

  • II 艢wiatowy Kongres Ruch贸w Katolickich i Nowych Wsp贸lnot   Jola i Mirek S艂obodowie

  • Relacje z 偶ycia Domowego Ko艣cio艂a  

  • Rodzina powo艂ana jest do wsp贸艂pracy w przekazywaniu wiary   Roman Strug - z pary filialnej warszawskiej

  • Przekazywanie wiary w rodzinie   Lidia i J贸zef Smolnik - archidiecezja cz臋stochowska

  • Pielgrzymka przez Lourdes do Walencji   Sylwia i Mariusz Mosi艅scy- archidiecezja 艂贸dzka

  • Rekolekcje w Kanadzie   Piotr, Irena - Kanada

  • Alleluja!   Teresa i Zbigniew Sta艅czykowie - D臋bica, diecezja tarnowska

  • Modlitwa osobista - Namiot Spotkania   El偶bieta Kowalewska - archidiecezja wroc艂awska

  • 呕y膰 pe艂ni膮 偶ycia   Kasia i Artur 艢wiercowie - archidiecezja wroc艂awska

  • 艢wiadectwo z rekolekcji III st. we Lwowie   Andrzej - archidiecezja krakowska

  • List`102: wrzesie - listopad 2006

    Pilotowanie nowych kr臋g贸w

    I. Dzielenie si臋 偶yciem

    Podczas symbolicznego posi艂ku poprosi膰 uczestnik贸w o podzielenie si臋 prze偶yciami z minionego miesi膮ca.

    II. Cz臋艣膰 modlitewna:

    • zapalenie 艣wiecy
    • modlitwa lub 艣piew do Ducha 艢wi臋tego
    • odczytanie fragmentu Pisma 艢w. : J 15, 12-17 lub Jk 1, 22-25, po chwili ciszy dzielenie si臋 S艂owem Bo偶ym
    • kr贸tka modlitwa spontaniczna - w艂膮czenie intencji w艂asnych
    • rozwa偶enie Tajemnicy R贸偶a艅ca: Modlitwa Pana Jezusa w Ogr贸jcu

    III. Cz臋艣膰 formacyjna:

    1. Dzielenie si臋 realizacj膮 zobowi膮za艅: regularne spotkanie ze s艂owem Bo偶ym.
      Jakie miejsce zajmuje w moim 偶yciu s艂owo Bo偶e: jak cz臋sto si臋gam po nie, czy mam jak膮艣 metod臋 czytania s艂owa Bo偶ego, czy pozwalam, aby ono przenika艂o moje 偶ycie, czy odnajduj臋 swoje problemy na kartach Pisma 艣w.? Jak rozumiem s艂owa Chrystusa: "Nie samym chlebem 偶yje cz艂owiek, lecz ka偶dym s艂owem, kt贸re pochodzi z ust Bo偶ych? (Mt 4, 4).
      Co jest moj膮 rado艣ci膮 wynikaj膮c膮 ze spotkania ze s艂owem Bo偶ym? Jakie napotykam trudno艣ci?
    2. Om贸wienie nowego tematu: "Pilotowanie nowych kr臋g贸w" (ka偶de ma艂偶e艅stwo wcze艣niej, w domu, zapoznaje si臋 z poni偶szymi tekstami oraz z pytaniami do tekst贸w; na kr臋gu odbywa si臋 rozmowa na ten temat).

      Pytania i problemy do zastanowienia si臋, om贸wienia i dyskusji:
        Jaki jest cel naszej formacji? Jaki jest cel uczestniczenia w kr臋gu?
        Co jest istot膮 naszych spotka艅 miesi臋cznych? Co jest istotne dla os贸b, kt贸re dopiero wchodz膮 na drog臋 formacji? Co nale偶y im przekaza膰 i w jaki spos贸b?
        Przypomnijmy sobie czas pilotowania naszego kr臋gu i podzielmy si臋 ze wsp贸lnot膮 co nam szczeg贸lnie pozosta艂o w pami臋ci i w sercu z tego okresu.
        W kontek艣cie dzisiejszych tekst贸w 藕r贸d艂owych podzielmy si臋, czego szczeg贸lnie zabrak艂o w czasie pilotowania naszego kr臋gu, albo co nam samym umkn臋艂o, czy wydawa艂o si臋 ma艂o istotne.

      Sugestie do pracy w ci膮gu miesi膮ca:
      • Namiot Spotkania (Mt 16, 24-27; Mt 5, 13-16; J 15, 1-11),
      • dialog ma艂偶e艅skina temat "Nasza wierno艣膰 formacji Domowego Ko艣cio艂a".
        Co my艣limy o naszej formacji: jest w nas postawa rado艣ci i wdzi臋czno艣ci za drog臋 formacyjn膮 DK, czy mo偶e znu偶enie, a nawet zniech臋cenie, gdy偶 dostrzegamy jej niewielki wp艂yw na nasze 偶ycie?
        Jak postrzegamy nasze wysi艂ki formacyjne: jako wsp贸ln膮 przygod臋, w kt贸rej Pan B贸g pragnie kszta艂towa膰 nas na Swoje podobie艅stwo, czy tylko jako dodatkowy, nie艂atwy obowi膮zek?
        Podzielmy si臋 dokonaniem jakiego艣 post臋pu w nas samych, w naszym ma艂偶e艅stwie, jakim艣 odkryciem dotycz膮cym naszego 偶ycia.
        Podzielmy si臋 pragnieniami zwi膮zanymi z nasz膮 obecno艣ci膮 w DK.
      • propozycje regu艂y 偶ycia:
        • np. w codziennej modlitwie ma艂偶e艅skiej dzi臋kowa膰 Panu Bogu za dar charyzmatu objawionego Za艂o偶ycielowi i za powo艂anie nas na t臋 drog臋,
        • np. w codziennej modlitwie prosi膰 Pana o pog艂臋bienie zrozumienia charyzmatui,
        • np. uczestniczy膰 we Mszy 艣w. (regularnie raz w tygodniu, poza niedziel膮) w intencji kr臋gu, kt贸ry obecnie pilotujemy lub kiedy艣 pilotowali艣my,
        • np. przeczyta膰 broszur臋 Zobowi膮zania pod k膮tem pog艂臋bienia istoty codziennych wysi艂k贸w w praktykowaniu zobowi膮za艅.




    Zasady Domowego Ko艣cio艂a, Kro艣cienko 2004, p. 17 i 33a):

    17.聽Pos艂ug臋 pary animatorskiej w pocz膮tkowych spotkaniach nowego kr臋gu pe艂ni ma艂偶e艅stwo, zwane par膮 pilotuj膮c膮. Przeprowadza ono kr膮g przez etap ewangelizacji, a nast臋pnie wprowadza go w zagadnienia dotycz膮ce duchowo艣ci ma艂偶e艅skiej, metod pracy kr臋gu i ca艂ego Ruchu. Czas pilota偶u po okresie ewangelizacji trwa w zasadzie jeden rok. Pilotowanie nowego kr臋gu nie zwalnia pary pilotuj膮cej z uczestnictwa w kr臋gu macierzystym, jednak ju偶 bez mo偶liwo艣ci pe艂nienia pos艂ugi animatorskiej.

    33.聽Wybory par odpowiedzialnych na poszczeg贸lnych szczeblach:
    a)聽W zawi膮zuj膮cym si臋 kr臋gu pos艂ug臋 pary animatorskiej pe艂ni para pilotuj膮ca, wyznaczona przez par臋 rejonow膮. Pos艂ug臋 pary pilotuj膮cej mo偶e pe艂ni膰 ma艂偶e艅stwo, kt贸re prze偶y艂o oaz臋 rodzin I i II stopnia, ORAR I i II stopnia oraz w miar臋 mo偶liwo艣ci sesj臋 o pilotowaniu. Ko艅cz膮c swoj膮 pos艂ug臋 para pilotuj膮ca mianuje na jeden rok par臋 animatorsk膮 spo艣r贸d ma艂偶e艅stw tworz膮cych kr膮g. (...)




    Obowi膮zki par wprowadzaj膮cych:

    Ruch "Domowy Ko艣ci贸艂" chce pom贸c ma艂偶e艅stwom w tworzeniu rodzin dojrzale chrze艣cija艅skich: Bo偶ych, kochaj膮cych si臋 i szcz臋艣liwych, w艂a艣nie dzisiaj w obecnej sytuacji. Wszystko ku temu celowi b臋dzie zmierza膰: pewna dyscyplina, metody, struktury itp. Obowi膮zkiem pary wprowadzaj膮cej b臋dzie pom贸c nowym parom ma艂偶e艅skim w jasnym u艣wiadomieniu sobie tej d膮偶no艣ci. W jaki spos贸b ten cel osi膮gnie?
    Przez odpowiednie t艂umaczenia, ale przede wszystkim przez w艂asne 艣wiadectwo 偶ycia wg za艂o偶e艅 ruchu. W贸wczas ta praca nie tylko stanie si臋 owocn膮 w stosunku do nowego kr臋gu, ale oka偶e si臋 r贸wnie偶 bardzo pomocn膮 dla samej pary “wprowadzaj膮cej".
    (...)
    Trzeba czuwa膰 nad tym, aby ka偶dy z uczestnik贸w od samego pocz膮tku zrozumia艂, czego oczekuje od niego ruch, tak pod wzgl臋dem duchowo艣ci jak i obowi膮zk贸w, kt贸re dobrowolnie ka偶dy chce podj膮膰. Para wprowadzaj膮ca nie powinna si臋 l臋ka膰 dzielenia si臋 z kr臋giem swoimi osobistymi do艣wiadczeniami, trudno艣ciami, niepowodzeniami i osi膮gni臋ciami. Zaznaczy膰 te偶 musi, 偶e wprowadzenie w 偶ycie tych metod mo偶e dokonywa膰 si臋 tylko stopniowo przy pomocy wsp贸艂ma艂偶onka/ki/ i ca艂ego zespo艂u. I w艂a艣nie tutaj ruch chce s艂u偶y膰 pomoc膮.


    w: "DOMOWY KO艢CI脫艁 Listy do wsp贸lnot rodzinnych",
    wydanie zebrane, Tom 2, Krak贸w 2003, s.357-358 i 361:



    Konspekty spotka艅 przedstawione w tym podr臋czniku s艂u偶膮 do ewangelizacji i聽pilotowania nowych kr臋g贸w Domowego Ko艣cio艂a, a wi臋c do pracy formacyjnej w kr臋gu na etapie wst臋pnym, przed I rokiem pracy.
    (...)
    Czas trwania ewangelizacji powinien by膰 uzale偶niony od dojrza艂o艣ci religijnej ma艂偶e艅stw w kr臋gu. Dla tych, kt贸rzy ju偶 kiedy艣 prze偶ywali ewangelizacj臋 (rekolekcje ewangelizacyjne, 15-dniowa oaza I stopnia itp.), mo偶e to by膰 okazja do ponownego jej prze偶ycia na nowym etapie 偶ycia, np. podczas 6 spotka艅 ewangelizacyjnych w kr臋gu (na podstawie Ewangelii 艣w. 艁ukasza), kt贸re stanowi膮 przeznaczon膮 dla rodzin, rozszerzon膮 wersj臋 Czterech spotka艅 nad Ewangeli膮 wg 艣w. 艁ukasza. Dla ma艂偶e艅stw, kt贸re nigdy nie prze偶ywa艂y ewangelizacji, para pilotuj膮ca mo偶e wyd艂u偶y膰 te spotkania nawet do roku. Spotkania ewangelizacyjne powinny zako艅czy膰 si臋 podj臋ciem decyzji o聽osobistym przyj臋ciu Chrystusa jako Pana i Zbawiciela.
    Po okresie ewangelizacji nast臋puje czas w艂a艣ciwego pilotowania kr臋gu, kt贸re trwa w zasadzie jeden rok (p. Zasady DK, p. 17). Na spotkaniach wykorzystywane s膮 materia艂y END o pilotowaniu kr臋g贸w oraz do艣wiadczenia z聽organizowanych przez Centraln膮 Diakoni臋 DK od roku 1999 w Kro艣cienku sesji o pilotowaniu kr臋g贸w. Celem etapu pilotowania jest ukazanie ma艂偶e艅stwom pi臋kna powo艂ania do 艣wi臋to艣ci w ma艂偶e艅stwie i聽realizowania owego powo艂ania w聽jedno艣ci ze wsp贸艂ma艂偶onkiem. Podczas pilotowania odbywa si臋 og贸lna prezentacja Domowego Ko艣cio艂a w ramach Ruchu 艢wiat艂o-呕ycie oraz jego metod, ubogacona 艣wiadectwem pary pilotuj膮cej. 艢wiadcz膮c o tym, kim jest dla niej Jezus Chrystus i jak wezwa艂 ich jako ma艂偶onk贸w, "aby szli i owoc przynosili", para pilotuj膮ca stara si臋 ukaza膰 sens ca艂ej drogi w Domowym Ko艣ciele w taki spos贸b, aby zachwyci膰 i zach臋ci膰 inne ma艂偶e艅stwa do p贸j艣cia t膮 drog膮. 艢wiadectwo pary pilotuj膮cej ma decyduj膮cy wp艂yw na w艂a艣ciwe ukierunkowanie pracy w kr臋gu. Od tej pary oczekuje si臋 ocnej i promieniuj膮cej w iary, kt贸ra ustawicznie 偶ywi si臋 modlitw膮, jak r贸wnie偶 dyskrecji, uczynno艣ci i聽pokory; powinna ona by膰 podobna do rolnika, kt贸ry cho膰 zasiewa ziarno, wie, 偶e p艂odno艣膰 tego ziarna nie od niego zale偶y. Etap pilotowania ko艅czy si臋 podj臋ciem decyzji o w艂膮czeniu si臋 do Domowego Ko艣cio艂a, ga艂臋zi rodzinnej Ruchu 艢wiat艂o-呕ycie. Odbywa si臋 to podczas uroczystej Eucharystii (na rozes艂anie).
    Tematy spotka艅 u艂o偶ono tak, by ukaza膰 cel i specyfik臋 spotka艅 w kr臋gu oraz jego poszczeg贸lnych cz臋艣ci, a nast臋pnie przedstawi膰 pokr贸tce wszystkie zobowi膮zania. T艂em dla nich s膮 tematy dotycz膮ce realizacji powo艂ania do 艣wi臋to艣ci w ma艂偶e艅stwie i聽rodzinie. (...)
    Wprowadzeniem do tematu spotkania s膮 kr贸tkie fragmenty z nauczania Ko艣cio艂a. Wyra藕nie okre艣lony zosta艂 cel ka偶dego spotkania - do czego nale偶y doprowadzi膰 uczestnik贸w. (...)


    Wst臋p, w: "Ewangelizacja i pilotowanie nowych kr臋g贸w Domowego Ko艣cio艂a",
    Materia艂y studyjne, Kro艣cienko 2004



    Konferencja: Ruchy ko艣cielne wobec wyzwa艅 nowej ewangelizacji,
    50-lecie Ruchu 艢wiat艂o-呕ycie Jasna G贸ra, 13 czerwca 2004

    O tym jak z聽charyzmatu rodzi si臋 ruch ko艣cielny, m贸wi nam Ojciec 艢wi臋ty Jan Pawe艂 II w聽adhortacji apostolskiej Christifideles laici: "Tak偶e w聽naszych czasach ogl膮damy rozkwit r贸偶nych charyzmat贸w w艣r贸d 艣wieckich m臋偶czyzn i聽kobiet. I聽cho膰 otrzymuj膮 je poszczeg贸lne osoby (za艂o偶yciel!), mog膮 uczestniczy膰 w聽nich tak偶e inni i聽w聽ten spos贸b zachowuje si臋 ich ci膮g艂o艣膰 w聽czasie jako cenne i聽偶ywe dziedzictwo, tworz膮ce mi臋dzy lud藕mi szczeg贸lne pokrewie艅stwo duchowe"(n.24). Oto trzy elementy konstytutywne ka偶dego ruchu ko艣cielnego: charyzmat ruchu, osoba za艂o偶yciela, kt贸ry jest pierwszym depozytariuszem charyzmatu oraz wsp贸lnota ludzi, kt贸rzy w聽charyzmacie uczestnicz膮 i聽pomi臋dzy kt贸rymi charyzmat rodzi owe "pokrewie艅stwo duchowe", czyli specjalnego rodzaju duchow膮 wi臋藕. W聽powstaniu i聽w聽偶yciu ruchu ko艣cielnego charyzmat odgrywa wi臋c rol臋 podstawow膮. On jest si艂膮 ruchu i聽podstawowym spoiwem wsp贸lnoty.
    Charyzmat ruchu jest darem i r贸wnocze艣nie zadaniem dla ka偶dego, kto go w聽偶yciu spotyka. Warto wi臋c zapyta膰: na czym polega to zadanie? Polega ono najpierw na tym by przyj膮膰 charyzmat, kt贸ry w聽ramach danego ruchu jest mi jako艣 dany i聽zadany. To przyj臋cie nie powinno mie膰 charakteru czysto formalnego, lecz winno oznacza膰 otwarcie ca艂ego naszego 偶ycia. Trzeba w聽jaki艣 spos贸b wzi膮膰 go w聽siebie. Charyzmat ofiarowany musi si臋 sta膰 najg艂臋bsz膮 tre艣ci膮 偶ycia osoby przyjmuj膮cej. Przyj膮膰, to znaczy tak偶e wzi膮膰 za niego odpowiedzialno艣膰, aby go nie zmarnowa膰, aby nim si臋 dzieli膰 z聽innymi, aby nim s艂u偶y膰 Ko艣cio艂owi i聽jego misji. A聽poniewa偶 charyzmat ruchu, jak ka偶dy charyzmat, jest rzeczywisto艣ci膮 niezmiernie delikatn膮, bardzo podatn膮 na r贸偶ne rodzaje deformacji, pojawia si臋 kolejne niezmiernie istotne zadanie, a聽mianowicie: wierno艣膰. To przede wszystkim w聽wierno艣ci wyra偶a si臋 szacunek i聽wdzi臋czno艣膰 dla Dawcy i聽dla otrzymanego daru. Wierno艣膰 za艣 zak艂ada poznanie charyzmatu, jego wewn臋trznego bogactwa. Rzeka najczys tsza jest u聽藕r贸d艂a, tak wiec charyzmat najlepiej poznaje si臋 r贸wnie偶 u聽藕r贸d艂a, to znaczy przede wszystkim poprzez 偶ycie i聽nauczanie za艂o偶yciela. On jest pierwszym autentycznym jego interpretatorem. Dlatego jego s艂owo i聽przyk艂ad jego 偶ycia odgrywaj膮 tak wa偶n膮 rol臋.

    Abp Stanis艂aw Ry艂ko
    Przewodnicz膮cy Papieskiej Rady d/s 艢wieckich,



    Miesi臋czny kr膮g rodzinny
    "Spotkanie miesi臋czne stanowi punkt centralny 偶ycia zespo艂u. Nie ma ono by膰 tylko spotkaniem przyjaci贸艂, szcz臋艣liwych z mo偶no艣ci podzielenia si臋 swymi my艣lami i troskami. Zebranie miesi臋czne powinno by膰 prawdziwym zgromadzeniem chrze艣cijan wierz膮cych mocno w obietnic臋 Chrystusa (zob. Mt 18, 19-20). Przekszta艂cenie si臋 zebrania miesi臋cznego w prawdziwe zgromadzenie chrze艣cijan uzale偶nione jest od pewnych warunk贸w. Pos艂uchajmy ojca Caffarela, kt贸ry przypomina nam, 偶e istotnym warunkiem 偶ycia wsp贸lnoty jest gromadzenie si臋 w imi臋 Chrystusa.
    Chrystus Pan nie powiedzia艂: je艣li jeste艣cie zebrani dwaj lub trzej, to Ja jestem po艣r贸d was, ale zaznacza wyra藕nie: gdy jeste艣cie dwaj lub trzej zebrani w Imi臋 moje. I to jest najwa偶niejsze. Jest si臋 powo艂anym przez Niego, odpowiada si臋 na Jego wezwanie - jest si臋 tu w Jego imi臋.
    Je艣li wi臋c przychodzi si臋 na zebranie tylko ze wzgl臋du na mi艂ych przyjaci贸艂, sympatycznych znajomych, to nie przychodzi si臋 w imi臋 Chrystusa. I to stawa艂o si臋 powodem, 偶e cz臋sto zespo艂y, kt贸re tworzy艂y si臋 z os贸b nie znaj膮cych si臋 przedtem, mia艂y najlepszy start. Gromadzi艂a ich bowiem i zespala艂a jedynie wola znalezienia Chrystusa. Nieraz jednak po up艂ywie roku, dw贸ch, trzech lat poszczeg贸lne pary poznawa艂y si臋 g艂臋biej, pomaga艂y sobie wzajemnie, powstawa艂y prawdziwe przyja藕nie - i to jest bardzo dobrze. Trzeba jednak uwa偶a膰, aby przyja藕艅 ta, sama w sobie dobra, nie przy膰mi艂a jednak zasadniczego celu, aby nie dosz艂o do tego, 偶e spotykaj膮 si臋 tylko z przyja藕ni - w贸wczas bowiem nie b臋d膮 ju偶 zgromadzeni w Jego imi臋.
    Chrystus tylko wtedy b臋dzie naprawd臋 dzia艂a艂, je艣li zbiera膰 si臋 b臋dziecie przede wszystkim dlatego, aby si臋 spotka膰 z Nim. Trzeba wi臋c wci膮偶 oczyszcza膰 swoj膮 intencj臋 i przed ka偶dym zebraniem u艣wiadomi膰 sobie i przypomnie膰 istotny cel naszego spotkania".


    "DOMOWY KO艢CI脫艁 Listy do wsp贸lnot rodzinnych",
    wydanie zebrane, Tom 1, Krak贸w 2003, s.228-229



    Drodzy przedstawiciele r贸偶nych nowych ruch贸w w Ko艣ciele! 呕ywotno艣膰 waszych wsp贸lnot jest znakiem czynnej obecno艣ci Ducha 艢wi臋tego! To z wiary Ko艣cio艂a i z bogactwa owoc贸w Ducha 艢wi臋tego zrodzi艂a si臋 wasza misja. Mam nadziej臋, 偶e b臋dzie was coraz wi臋cej, aby s艂u偶y膰 sprawie Kr贸lestwa Bo偶ego w dzisiejszym 艣wiecie. Wierzcie, 偶e 艂aska Bo偶a towarzyszy wam i starajcie si臋, by by艂a obecna w 偶ywych tkankach Ko艣cio艂a, a聽 szczeg贸lnie tam, gdzie kap艂an, zakonnik czy zakonnica nie mog膮 dotrze膰. Ruchy, do kt贸rych przynale偶ycie, s膮 r贸偶norodne. Karmicie si臋 nauk膮 pochodz膮c膮 z r贸偶nych, uznanych przez Ko艣ci贸艂, szk贸艂 duchowo艣ci. Korzystajcie z m膮dro艣ci 艣wi臋tych, si臋gajcie do ich spu艣cizny. Formujcie wasze umys艂y i serca, opieraj膮c si臋 na dzie艂ach wielkich mistrz贸w oraz 艣wiadk贸w wiary, pami臋taj膮c, 偶e dziedzictwo szk贸艂 duchowo艣ci nie powinno by膰 zamkni臋te, jak skarb, w klasztorach czy bibliotekach. M膮dro艣膰 ewangeliczn膮, zaczerpni臋t膮 z dzie艂 wielkich 艣wi臋tych i sprawdzon膮 we w艂asnym 偶yciu, trzeba nie艣膰 w spos贸b dojrza艂y, nie dziec inny, i te偶 nie agresywny, w 艣wiat kultury i pracy, w 艣wiat medi贸w i polityki, w 艣wiat 偶ycia rodzinnego i spo艂ecznego. Sprawdzianem autentyczno艣ci waszej wiary i聽 waszej misji, kt贸ra nie zwraca uwagi na siebie, ale realnie budzi wiar臋 i mi艂o艣膰, b臋dzie por贸wnanie z wiar膮 Maryi. Przegl膮dajcie si臋 w Jej sercu. B膮d藕cie Jej uczniami.
    (...)

    Papie偶 Benedykt XVI
    spotkanie w Cz臋stochowie



    © 2001-2013 Centralna Diakonia DK